Reklaminis skydelis

Paieška




Apsilankyk!

Nuorodos

MyPlan.lt - interneto ir TV tiekėjai

Ar krepšinio klubai rėmėjams parduoda tik emociją? Nauda gali būti gerokai didesnė, nei atrodo



Lietuvos krepšinio klubai susiduria su problemomis ieškodami rėmėjų. Kauno „Žalgirio“ vadovas Paulius Motiejūnas yra sakęs, kad rėmėjams parduoda ne „klikus“, o emociją, su kuria prekės ženklai galėtų būti susieti. Bet ar tikrai krepšinio klubai gali pasiūlyti tik emociją?



„Betsafe“ LKL čempionato kovas transliuoja televizija, matoma nacionaliniu mastu, todėl rėmėjų logotipus komandos aikštėje bei ant marškinėlių pamato nemaža dalis auditorijos. Tai galima paskaičiuoti ir įvertinti gaunamą eterį finansiškai.

Per 2017-2018 m. „Betsafe“ LKL sezoną, įskaitant ir SIL Karaliaus Mindaugo taurės turnyrą, per BTV, LRT, ir LRT Kultūra kanalus buvo transliuotos 107-erios rungtynės. Daugiausiai buvo transliuota rungtynių, kuriose žaidė Kauno „Žalgiris“ (36-erios rungtynės).

Nenuostabu, kad šis skaičius tiesiogiai koreliuoja su komandos pasiekimais: kuo komanda geriau žaidžia, tuo daugiau rungtynių apskritai sužaidžia, nes prisideda atkrintamųjų rungtynių bei SIL Karaliaus Mindaugo turnyras. Taip pat televizijai lyderių kovas transliuoti aktualiau nei autsaiderių.

Išimtis būtų Šiaulių klubas, kurio varžybų buvo parodyta tik 12-a, nors čempionate užėmė 5-ą vietą. Saulės miesto komanda šįkart buvo nepagrįstai nuskriausta. Neįdomiausios rungtynės televizijai ir LKL pasirodė tos, kuriose žaidžia Kėdainių „Nevėžis“ (tik 9-erios rungtynės per sezoną; jų galėjo būti dar mažiau, jeigu „Nevėžis“ nebūtų patekęs į atkrintamąsias varžybas).



LKL komandų žiūrimumo ir pasiekiamumo statistika



Vidutiniškai vienerias rungtynes stebėjo 2,6% bendros auditorijos (nuo 4 metų amžiaus), tai sudaro 79000 kontaktų. Daugiausia žiūrovų sulaukė šių metų vasario 18 d. vykęs „SIL“ Karaliaus Mindaugo taurės finalas tarp „Lietuvos ryto“ ir „Žalgirio“, kurį stebėjo 7,5% bendros auditorijos (204000 kontaktų).



LKL komandų žiūrimumo ir pasiekiamumo statistika



Žinant komandų rungtynių skaičių ir jų žiūrimumo rodiklius, galima paskaičiuoti, kiek iš viso bendros auditorijos buvo pasiekta bei kiek pasiekta unikalios auditorijos, bent kartą žiūrėjusios tos komandos rungtynes.

Vienerios rungtynės atmetus visas pertraukas ir minutės pertraukėles trunka apie 90 minučių arba 5400 sekundžių. Viena GRP sekundė BTV kanalo eteryje geriausiu laiku be nuolaidos kainuoja 9,5 Eur. Nuolaida nuo 300000 eurų per metus yra 35%.

Žinant šiuos skaičius, galima paskaičiuoti, už kokią sumą kiekvienas klubas gauna eterio, kas padėtų rėmėjams įsivertinti, kokios naudos galima gauti iš krepšinio komandos rėmimo.

LKL komandų žiūrimumo ir pasiekiamumo statistika



Taigi LKL komandos gauna eterio už tikrai nemažas sumas, kurios pagal pasiekimus svyruoja nuo 670 tūkstančių eurų („Nevėžis“) iki 4,4 milijonų eurų („Žalgiris“).

Žinoma, tai nėra grynas reklaminis eteris, kuriame rodoma užsakovo reklama, bet šie skaičiai gali būti orientyras vertinant krepšinio komandų rėmimo naudą.

Verta paminėti, kad tai tik LKL ir Karaliaus Mindaugo taurės turnyro skaičiai televizijoje. Dauguma klubų dar žaidžia tarptautinėse lygose, kurios taip pat yra transliuojamos per televiziją ar internetą. Taip pat dalis žiūrovų stebi rungtynes per internetines platformas, o tai neįskaičiuojama į TV pasiektą auditoriją. Pridėjus žmones, kurie ateina rungtynes stebėti gyvai, gauname visai nemažą auditorijos pasiekiamumą.

Taigi patarimas klubų vadovams – ieškant rėmėjų pardavinėti ne vien emociją, bet ir rodiklius, kurie padėtų verslui siekti jų tikslų.





alt














Justinas Tarasevičius, Media House | Alfa.lt





Reklama

Reklama



Reklama

Reklaminis skydelis

Reklama

Ieškome darbuotojų

Reklaminis skydelis

Reklama